Jesteś tutaj: auto-jass.pl > Nowoczesne samochody > Nowy Harley

Problemy z hamulcami i jak im zaradzić

Jeśli odczuwamy, iż nasz samochód zaczyna mieć problemy z hamulcami to niezwłocznie powinniśmy interweniować. Konsekwencje źle działającego układu hamulcowego mogą być tragiczne.

Najpierw musimy rozpoznać problemy z hamulcami, nie zawsze bowiem będą się one objawiać w tak oczywisty sposób jak wydłużona ścieżka hamowania. Przykładowo drgania kierownicy przy hamowaniu to jeden z objawów o którym nie każdy wie, a które są właśnie przyczyną problemów hamulcowych; tak wpływają zwichrowane tarcze wskutek przegrzania albo ochłodzenia. Konieczna w tym wypadku będzie wymiana tarcz i klocków. Jeśli słyszymy metaliczny odgłos podczas hamowania to jest to znak, iż nasze klocki kończą się, niemal całkiem już się starł i metal zaczyna trzeć o metal. Wymieniamy klocki po problemie. W przypadków pisków podczas nawet delikatnego hamowania powodem są słabej jakości klocki albo też luzy w układzie jezdnym powodujące nieznaczny rezonans. Piski nie tyle groźne same w sobie, ale irytujące, jednak trudne do naprawienia – poza wymianą klocków na lepszej jakości, ale i tak to nie musi być wszak przyczyną. Przegrzewające się hamulce podczas normlanej jazdy także są stanem alarmującym, najwyraźniej przednie hamulce są zbytnio obciążone. Rozwiązanie problemu: naprawa hamulców tylnej osi albo wymiana regulatora. Jeśli ściąga nas na którąś ze stron podczas hamowania, to prawdopodobnie chodzi tutaj o zapieczony zacisk z jednej ze stron. Oczyszczony zacisk lub jego wymiana powinny rozwiązać problem. Jeśli słabo hamuje nam tył to świadczy to o małej ilości płynu hamulcowego. Można go uzupełnić, choć często problemem jest także nieszczelność cylindra hamulców bębnowych więc trzeba zająć się tym w pierwszej kolejności. Problem ze skutecznością hamulca ręcznego świadczy o albo zużytych szczękach, albo zużytych tarczobębnach, choć zacznijmy od sprawdzenia czy nie wystarczy może tylko podciągnąć linek. Nigdy nie zaszkodzi też zwyczajne oczyszczenie hamulców, trzeba to regularnie robić albo będziemy notorycznie mieć mniejsze lub większe problemy z układem hamowania, aż po jego trwałe naruszenie w przypadku którego konieczne będą drogie naprawy w warsztacie.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany żeby zostawić komentarz.